Дистанційна освіта

Завдання 

для самостійного опрацювання 

навчального матеріалу 

 10 клас 

Станом на 13.03.2020

Українська мова

1 урок 

 Тема. Контрольний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням

Пишемо переказ на окремих аркушах

Текст для переказу 

ПОЕЗІЯ  і ПРОЗА ПРОФЕСІЙ
Редакція журналу щодня одержує чимало листів. Ці листи щирі й відверті. Відчувається, що їх авторам хочеться висповідатися, спитати поради. Адже розповісти про себе все, навіть найінтимніше, найзавітніше незнайомій людині легше, ніж найближчому другові.
Ці два листи прийшли одночасно. Обидва від дівчат-ровесниць. Одна дівчина, закінчивши школу, пішла працювати до канцелярії, її пригнічує одноманітність хай і нескладної, але такої буденної праці. Вона заздрить тим, хто завжди в дорозі, хто ночує в наметах, бачить над собою не стелю, а зоряне небо.
Інша дівчина стала геодезистом. Тижні, а то й місяці вона проводить у полі, тому так сумує за гамірливим містом, так заздрить своїм ровесницям, які можуть хоч щовечора відвідувати якщо не музеї й театри, то принаймні дискотеки. Професію свою вона ненавидить. «Мені здається, я сіла не в свій потяг. Треба б пересісти, але як же непросто це тепер зробити»,— пише вона.
Справді, тепер це непросто. Як і непросто, врешті, вибрати той самий «свій» потяг вчасно і правильно.
Які неправдиві,— просто-таки бутафорські уявлення має наша молодь про різні професії! Лікар — це для неї обличчя у марлевій пов'язці, яскрава лампа над хірургічним столом. Родичі очікують біля дверей операційної, уже з квітами, бо наперед переконані, що операція пройде блискуче. Сталевар — це для молодих твердий погляд, рішучий вираз мужнього обличчя, яскраве полум'я мартену... Геолог — це рюкзак, едельвейси, водоспади, ризиковані, проте завжди вдалі переправи через бурхливі гірські річки, гітара біля мальовничого багаття...
Як же легко зобразити зовнішні атрибути професій! І як нелегко розкрити істинну суть фаху! Тут уже треба збагнути прозу щоденної копіткої праці людей, бо ж без прози не існує поезії.
Життя геолога — це місяці, якщо не роки обробки зібраних матеріалів. Це бездоріжжя, побутова невлаштованість, часто бездомність і безсімейність. Крім краси гірських ущелин та екзотики дрімучих хащів, це люті комарі й набридлива мушва, це безкінечна втома.
Життя лікаря-хірурга — це безперервне фізичне й душевне напруження, це гоєння людських ран і виразок. Це будні прийому стражденних і, буває, роздратованих хворих, це виснажливі нічні чергування.  Нерідко — це й найтяжчий моральний обов'язок сказати рідним, що врятувати хворого попри всі зусилля не вдалося...
Життя вчителя — це не лише оберемки квітів у день екзаменів. Це стопи зошитів, які доводиться перевіряти до глибокої ночі, це шум у класі, штовханина на перервах, це сорок учнів із різними, такими непростими характерами... І то в кожному класі по сорок, а скільки усього? А протягом життя?

Тож придивляйтеся до людей, до їхньої праці, до прози й поезії професій, які вас зацікавили! Щоб не довелося потім пересідати в інший потяг                                             (Із журналу;  410 слів).
1.     Складання плану
І. Роздуми над листами до редакції.
ІІ. Як сісти у «свій» потяг?
    2.1. Бутафорські уявлення молоді про різні професії.
    2.2. В чому суть щоденної копіткої праці людей?
ІІІ. Вдивлятись у суть фаху.
    3.1. Життя геолога.
    3.2. Фізичне й душевне напруження лікаря-хірурга.
    3.3. Невтомна праця вчителів.
ІУ. Запорука правильного вибору.
Творче завдання 
Завершіть текст, доповнивши його власними роздумами про важливість «пізнати себе»                         (за Г. Сковородою) та вибору «сродної праці».

2 урок 

Тема. Числівник як частина мови. Розряди числівників. Групи числівників за будовою

 П. 44 - опрацювати; впр. 381, впр. 385.

Українська література

1 урок

 Тема. Новаторство Лесі Українки в драматургії, її інтерпретації образів світової літератури. Драма-феєрія "Лісова пісня".

Прочитати драму-феєрію "Лісова пісня" Лесі Українки. Сторінки підручника  235 - 241 опрацювати.Визначити фольклорно-міфологічну та філософську основу твору (письмово); Фінальний монолог Мавки вивчити напам'ять.У чому полягає новаторство Лесі Українки-драматурга? (письмово). 


Станом 16.03.2020


Українська мова

1 урок

                                   Тема. Відмінювання числівників

 https://www.youtube.com/watch?v=QGQRjUp814k

П. 44 (с. 230 - 232) - опрацювати; впр. 383, впр. 384.
Власне висловлення №8 за Авраменком


Українська література


1 урок

Тема. Єдність трьох світів - композиційна особливість "Лісової пісні". Романтично-міфологічний образ Мавки.

Художній фільм "Лісова пісня", за мотивами драми Лесі Українки 
Леся Українка. Онлайн-курс з підготовки до ЗНО "Лайфхаки з української літератури" 
Схарактеризувати романтично-міфологічний образ Мавки (письмово).
Композиція "Лісової пісні" (письмово).

Станом на 18.03.2020

Українська мова

1 урок

Тема. Тренувальні вправи

Тести за О. Авраменком з теми "Числівник"


Українська література

1 урок

Тема. Роздвоєність діші Лукаша. Бездуховність і байдужість до краси в образах Килини та матері Лукаша.

№13 (с. 241) - письмово,
№ 15 (241) - письмово, тест за посиланням

https://drive.google.com/open?id=1LyFkQ1IPvZzz4xyq2eTa0mI_YKbpmXX_BM9u3Cv1vIs

2 урок
Тема. "Кассандра" - новаторство в жанрі драматичної поеми. 

Прочитати "Кассандру",с. 243 - 245 - опрацювати,схарактизувати образ Кассандри (письмово).

Станом на 20.03.2020 

Українська мова

1 урок
Тема. Особливості вживання іменників із числівниками
Опрацювати параграф 44, впр. 386 (І,ІІ,ІІІ)
2 урок

Тема. Своєрідність займенника як частини мови. Розряди займенників за значеннямОпрацювати параграф 45, впр. 390, впр 391
Українська література

1 урок

Тема. Авторська інтерпретація образу Кассандри - античної віщунки

Дайте розгорнуті відповіді на питання (за драматичною поемою "Кассандра"):
1. У чому причини внутрішнього конфлікту героїні?
2. Які причини конфлікту Кассандри з оточенням?
3. Чи є  зв'язок між учинками й емоціями героїні та вчинками й емоціями авторки поеми?

Станом на 30.03.2020

Українська мова

1 урок
Тема. Відмінювання займенників
Опрацювати с. 236 - 238.
Впр. 393, впр. 394

Українська література

1 урок
Тема. Етичні, психологічні переживання особистості у час вибору - наскрізна ідея драми. Елементи автобіографізму у творі. Хідожні засоби для розкриття внутрішніх переживань і сумнівів головної героїні.

Визначте художні засоби для розкриття внутрішніх переживань і сумнівів головної героїні (наведіть приклади).

Станом на 01.04.2020

 Українська мова

1 урок
Тема. Написання заперечних, неозначених займенників
П. 45 - опрацювати. Власне висловлення за О. Авраменком №9
Українська література

1-2 урок
Тема. Творчість Лесі Українки в контексті української і західноєвпропейської літератури.

Дайте відповіді на питання
1.    Місто, в якому народилась Леся Українка
2.    Ім'я матері письменниці
3.    Кількість дітей у сім'ї Косачів
4.    У скільки років дівчинка навчилася читати?
5.    Назва першого вірша Лесі
6.    Хто вперше підписав вірш поетеси псевдонімом « Леся Українка»?
7.    Назва поезії, вперше опублікованої у Львівському журналі « Зоря»
8.    Керівником якого літературного гуртка була Леся Українка?
9.    У скільки років письменниця написала для своєї молодшої сестри підручник?
10. Назва першої збірки поезій Лесі Українки
11. Номер астероїда, названого на честь видатної поетеси
12. У якій країні перестало битися серце видатної українки?
Напишіть твір-роздум "Леся Українка - геніальна дочка українського народу" (2 стор.)


До уваги!!!!!Підготуватися до ЗНО онлайнбезкоштовно допоможе платформа за посиланням 

Заходьде, реєструйтеся, слухайте лекції, виконуйте тести

 https://besmart.study 


Станом на 03.04.2020


Українська мова

1 урок

Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Відгук про твір мистецтва

 с. 239 – 241 – опрацювати.

Впр. 396.

2 урок

На окремих аркушах (можна там, де писали переказ)

Тематична контрольна робота №10 з теми «Іменник. Прикметник. Числівник. Займенник»



Кожна відповідь – 0,5 б.

1. Усі слова є іменниками в рядку
А виконання, виконавець, виконавши
Б книгарня, книжник, книгозбірня
В соловей, соловенятко, солов’їний
Г завідувач, завідувачка, завідувати
Д зеленаво,зеленка, зелень

2. Спільний рід мають усі іменники варіанта
А нероба, забіяка, юрист, бідолаха
Б незграба, суддя, тренер, сирота
В ледащо, лівша, рева, листоноша
Г староста, професор, зануда, базіка
Д ябеди, замазура, вельможа, роззява

3.Правильно поєднановсіприкметники з іменниками в рядку
А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно
Б довгийтунель, важка путь, перспективнийінженер
В багатолюднеСочі, малий соня, старовиннийпіаніно
Г непосидючийхлоп’я, молода леді, лікувальне алое
Д убога сирота, повноводе Конго, кольорове драже

4 Формиступенівпорівнянняможнаутворитивідусіхприкметників рядка
А низький, пресильний, дорогий
Б визначний, лисий, удалий
В кароокий, молодий, красивий
Г смачний, тонкий, ефективний
Д бадьорий, гнідий, хворий

5 Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А вужчий, більш тепліший, триваліший
Б ласкавіший, порожніший, активніший
В менш яскравий, скромніший, презліший
Г самий короткий, смачніший, легший
Д рідніший, багатший, більш сміливий

6 Чи МОЖНА замінитиваріантом у дужках прикметник у словосполученні
А у дрімучому (дрімучім) лісі
Б головному (головнім) доповідачеві
В на березовому (березовім) стовбурі
Г на рожевому (рожевім) тлі
Д на кам’яному (кам’янім) парапеті

7 Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А зеленуватіший, найрідший, найбільш дотепний
Б найбільш весняний, найменш дзвінкий, молодший
В найбіліший, щонайтоніший, найбільш кмітливий
Г тривожніший, легший від усіх, найбільш хворий
Д малиновіший, найнадійніший, якнайближчий

8 До присвійних належать обидваприкметники в словосполученнях
А батькова аптека, чоловічий костюм
Б лікаревапорада, ліричний герой
В сусідове авто, собачий нашийник
Г соколинепір’я, ворожеставлення
Д перелітні птахи, чоловікові слова

9  Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс

А. гірко/солоний, кисло/солодкий, північно/західний

Б. сліпучо/білий, широко/плечий, рожево/блакитний

В. круто/рогий, двохсот/тонний, науково/дослідний

Г. прозоро/жовті, сіро/зелений, дво/поверховий

10 Допущено помилку у відмінюваннічислівника
А п’ятдесятидвох
Б дев’яностасьома
В на сімдесяти шести
Г двадцятьмачотирьома
Д дев’ятьомастами сорока

11 Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні

А двоє разів

Б півтори доби

В одна третя сторінки

Г п’ять з половиною тонн
Д дві цілі і одна сьома метра
12  Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А без п’ятнадцятишоста
Б за п’ятнадцятьшоста
В п’ятнадцятьхвилин до шостої
Г чверть до шостої
Д сімнадцята година сорок п’ятьхвилин
13 Разом треба писати всі займенники рядка
А ні/чий, де/який, аби/що, ні/котрий
Б ні/для/кого, ні/який, де/ким, хтозна/що
В ні/чий, будь/який, ні/від/чого, казна/хто
Г аби/що, будь/хто, де/що, казна/що
Д ні/чого, де/кому, аби/який, що/небудь
14 Усі займенникові фірми написано правильно в рядку
А ні з чим, бозна-кому, абикотрий, де в чому
Б ані для кого, нізким, скільки-небудь, абищо
В дещо, хтозна чому, аніякий, будь на чому
Г нічийого, казна для чого, де-котрий, якийсь
Д аби-хто, ні з яким, аніскільки, чий-небудь
13.  Провідміняти словосполучення три з половиною місяці, двадцять чотири і п’ять десятих відсотка, тисяча дев’ятсот тридцять восьмий переможець.(3 б)
14.  Скласти міні-твір (7-10 речень) використовуючи слова ранчо, собака, двохтисячний рік.(2 б.)

Українська література
1 урок
На окремих аркушах
Тематична контрольна робота № 8 
з теми «Творчість  Лесі Українки»
1. Справжнє імя Лесі Українки:
а) Марія Олександрівна Вілінська;
б) Наталія Іванівна Кобринська;
в) Лариса Петрівна Косач.

2. Мати Лесі Українки походила з роду:
а) Драгоманових;
б) Костомарових;
в) Косачів.

3. Який з перелічених творів не друкувався за життя поетеси:
а) «Одержима»;
б) «Бояриня»;
в) «Давня казка».

4. Рядки
            Так! Я буду крізь сльози сміятись,
            Серед лиха співати пісні,
            Без надії таки сподіватись,
            Буду жити! Геть думи сумні! –
з поезії:
а) «Сontra spem spero!»;
б) «Скрізь плач, і стогін, і ридання…»;
в) «Слово, чому ти не твердая криця…»

5. Жанр твору «Лісова пісня»:
а) поема;
б) драма-феєрія;
в) казка.

6. «О, не журися за тіло!» - так починається монолог:
а) Лісовика;
б) Мавки;
в) Лукаша.

7. У  творі Лесі Українки «Лісова пісня» події відбувалися:
а) у полтавському гаї;
б) у волинському лісі;
в) у Карпатських горах.

8. Укажіть, у якому вірші Лесі Українки присутній міфологічний образ сізіфової праці
А) «Дим»
Б) «І все-таки до тебе думка лине»
В)  «І ти колись боролась, мов Ізраїль»
Г) «Contra spem spero»
Всього 4 б.


9. Назвіть міфологічних персонажів, зображених у «Лісовій пісні».
10. Пригадайте, на кого перетворюється Лукаш, коли зраджує кохання Мавки.
Всього 6 б.

11. Дати відповіді на  питання
            1) Як ви розумієте слова Мавки: «Не зневажай душі своєї цвіту…»
            2) Складіть план порівняльної характеристики образів Мавки і Лукаша.

Всього 9 б.

12. Виконати одне завдання з двох запропонованих
            1) Як розкривається проблема духовного і матеріального в драмі-феєрії «Лісова пісня»?
            2) Складіть твір на тему «Перечитавши твори Лесі Українки…»
Всього 12 б.
Станом на 06.04.2020
Українська мова
1 урок
Тема. Дієслово як частина мови. Форми дієслова. Перехідні та неперхідні дієслова. Стан дієслова. Зворотні дієслова.
П. 46 ( с.243 - 245) - опрацювати усно.
Українська література
1 урок
Тема. Символізм як різновид модернізму.
С. 246 – 251 «Символізм в українській літературі» - опрацювати. Дати відповіді на питання «Діалог із текстом» (с. 251) письмово:
1. Хто започаткував символізм як модерністську течію у світовому письменстві?
2. Назвіть основні ознаки символізму.
3. Які три періоди пройшов символізм в українській літературі? Чим він був особливий і як відрізнявся від бельгійського, французького, російського?
4. Які твори Олександра Олеся і М. Вороного написані в стилі символізму?

5. Проаналізуйте одне з висловлювань літературознавців (на ваш вибір) про символізм в українській літературі, наведене в підручнику, і доведіть або спростуйте його.

Станом на 08.04.2020

Українська мова
1 урок
Тема. Вид дієслова. Час дієслова. Спосіб дієслова. Творення способових форм.
П. 46 (с. 247 - 248), впр 407.
Підготовка до ЗНО - за О. Авраменком (частина 1): 
- с.165 - 167 - опрацювати;
- виконати завдання 2 (с. 169);
- завдання 4 (с. 169 - 170). Виконайте завдання у форматі тесту ЗНО (1 - 6) - НАГАДУЮ!!! Прорішувати всі варіанти.
Українська література
1 урок
Тема. В. Винниченко - громадський і політичний діяч. Загальна характеристика творчості: проблематика, жанрове розмаїття, стильові особливості.
с. 252-258 - опрацювати, скласти хронологічну таблицю життя і творчості письменника, №3 (с. 257) - письмово.
2 урок
Тема. Новела "Момент" (Із оповідань тюремної Шехерезади). Філософський зміст, проблематика. Імпресіоністична манера письма автора. Особливості композиції.
Новелу "Момент" - прочитати;
с. 259 - 262 - опрацювати;
визначити проблематику твору;
дати розгорнуті відповіді на питання з рубрики "Діалог із текстом" №1 і 3 (с. 262).

Станом на 10.04.2020

Українська мова
1 урок
Тема. Поділ дієслів на дієвідміни. Словозміна дієслів І та ІІ дієвідміни. Урок мовленнєвого розвитку. Конспект прочитаного.
с. 249 - опрацювати; 
впр. 413 - спишіть речення, вставляючи пропущені букви в закінченнях дієслів;
с. 250 - 252 - опрацювати;
впр. 414 - укладіть пам'ятку "Як працювати над конспектом".
2 урок
Тема. Дієприкметник
с. 252 - 254 - опрацювати;
впр. 417 - спишіть речення, вставляючи пропущені букви. Зробіть морфологічний розбір дієприкметників (див. с. 281 QR- код "Мовні розбори");         впр. 421 - спишіть речення, утворюючи від дієслів, що в дужках, пасивні дієприкметники.
Українська література
1 урок
Тема. Символічні образи. Ідея цінності почуття кохання; усвідомлення скороминущості щастя. Урок мовленнєвого розвитку. Твір-характеристика персонажа новели "Момент".
Напишіть твір-характеристику персонажа (на власний вибір) новели "Момент" (обсяг 2 сторінки). 

Станом на 13.04.2020
Українська мова
1 урок
Тема. Дієприслівник
с. 255 - 256 - опрацювати;
впр. 423 - спишіть речення, утворюючи від дієслів, що в дужках, дієприслівники, позначте дієприслівникові суфікси;
впр. 424 - спишіть фразеологізми, утворюючи від дієслів, що в дужках дієприслівники. Доберіть із довідки потрібні синоніми;
впр. 425 - І завдання: спишіть текст, замінюючи способові дієслова дієприкметниками або дієприслівниками, підкресліть дієприкметникові звороти; ІІ завдання: складіть продовження тексту за фотоілюстрацією, використовуючи дієприслівники.
Українська література
1 урок
Тема. Творчість В. Винниченка в загальноєвропейському контексті. В.Винниченко - художник.
1. Дайте відповіді на питання (за новелою "Момент" В. Винниченка) (9б.):
1)Підзаголовок новели „Момент”... 
2) Народна мудрість стверджує, що очі — дзеркало душі. Винниченко ж говорить, що дзеркало душі це —....
3) „Був чоловік поважний і випускати з себе слів без потреби не любив”. Так охарактеризовано... .
4) У творі в нерозривну єдність сплетені мотиви... 
5) „Момент” за жанром... .
6) Муся попрохала оповідача, якщо її вб'ють, написати, що вона померла так,... .
7) Твір написаний у... році.
8) „Прекрасним витвором” словесного мистецтва новелу назвав... 
9) Що таке символ? Чи можна вважати образ Панни символічним? 
2. Дайте відповіді на питання у формі повідомлення, скориставшись Ітернет-ресурсами:
- Творчість В. Винниченка в загальноєвропейському контексті (1б.);
- В. Винниченко - художник (1б.)


Станом на 15.04.2020
Українська мова
1 урок
Тема. Прислівник як частина мови. Розряди прислівників за значенням.
с. 257 - опрацювати, впр. 429 - доберіть до поданих фразеологізмів синонімічні прислівники з довідки і запишіть, визначте розряди прислівників за значенням.
"Хвилинка ЗНО" - посібник О. Авраменка (І частина):
- с. 194 №2 - випишіть прислівники;
- с. 195, №4 - виконайте завдання у форматі тесту ЗНО (з 1 по 6), де можливо прорішати варіанти.
Українська література
1 урок
Тематична контрольна робота №9 з теми "Творчість  В.Винниченка"
Виконайте тестові завдання:
     1.     Оповідачем із твору „Момент” є...                                                   (8 б.)
А Володимир Винниченко;
Б вродлива панна;
В контрабандист Семен;
Г політичний в'язень.
2. Першим українським науково-фантастичним романом є:
А. "Сонячна машина" В. Винниченка;
Б. "Момент" В. Винниченка;
В. "Слово за тобою, Сталіне" В. Винниченка;
Г. "Між двох сил" В. Винниченка.
3. „Момент” за жанром...
А оповідання з елементами казки;
Б драматичний етюд;
В психологічна новела;
Г нарис.
     4.     Миттєве і вічне, сенс життя, щастя людини – головні проблеми твору:
А. «До моря» М. Вороного;
Б. «З журбою радість обнялась» О. Олеся;
В. «Момент» В. Винниченка;
Г. «Земля» О. Кобилянської.
5. Творові В. Винниченка „Момент” НЕ властива така композиційна особливість, як:
А динамічний сюжет;
Б наявність діалогів;
В розповідь від третьої особи;
Г напруженість у розгортанні подій;
Д введення у текст пейзажних замальовок.
     6.     У період еміграції у Винниченка відкрився ще один талант:
А.  музиканта;
Б. скульптора;
В. художника;
Г. хореографа.
7. «Прекрасним витвором» словесного мистецтва новелу назвав…
А. Олександр Ковальчук;
Б. Євген Чикаленко;
В. Іван Франко;
Г. М. Коцюбинський.
8. Перетнувши кордон, оповідач порівнює себе і свою супутницю з…
А. птахами;
Б. мурашками;
В. тваринами;
Г. кузьками.

9. Висловіть власне судження про сенс життя для героїв новели В. Винниченка «Момент». Спрогнозуйте, як у подальшому складеться життя героїв новели  (1стор)                                                                                     (4 б.)
2 урок
Тема. Павло Тичина. Поетична спадщина П. Тичини - одна з вершин української поезії ХХ століття.
с.263 - 268 - опрацювати.
Тест для самоперевірки «Павло Тичина. Життя та творчість» (12б.)
1. Укажіть назву населеного пункту, де народився Павло Тичина:
А) с. Седнів на Чернігівщині;
Б) с. Піски на Чернігівщині;
         В) с. Мотронівка на Чернігівщині;
         Г) с. Крути на Чернігівщині.
2. З якою течією модернізму традиційно пов’язують ранню творчість Павла Тичини?
А) Імпресіонізм;
         Б) неореалізм;
         В) символізм;
         Г) експресіонізм.
3. Укажіть назву першої збірки Павла Тичини, що побачила світ у 1918 році:
А) «Плуг»;
         Б) «Сонячні кларнети»;
         В) «Вітер з України»;
         Г) «Замість сонетів і октав».
4. Визначте найточніше продовження речення.
Поезія за авторством писбменнника Павла Тичини «Ви знаєте, як липа шелестить…»
А) світ природи і світ людини зображуються як настроєно суголосні паралельні плани;
      Б) змальована картина місячної весняної ночі — з шелестом липи, туманами, місяцем, зорями, солов’ями;
    В) на тлі розкішної ночі, окресленої кількома штрихами, постає образ сплячої коханої;
     Г) на тлі яскраво зображеної весняної ночі показані роздуми ліричного героя над проблемою збереження навколишнього середовища.
5. Хто з українських поетів висловився про П. Тичину «…Від кларнета твого пофарбована дудка зосталась»?
А) Андрій Малишко;
         Б) Володимир Сосюра;
         В) Євген Маланюк;
         Г) Олег Ольжич.
6. У якому творі Павла Тичини осмислюється трагедія під Крутами?
А) «Десь на дні мого серця…»;
         Б) «Золотий гомін»;
         В) «Похорон друга»;
         Г) «Пам’яті тридцяти»;
         Д) «Скорбна мати».
7. Яка поезія, прочитана П. Тичиною, відкрила його як поета (за словами М. Коцюбинського)?
А) «Розкажи, розкажи мені, поле…»;
         Б) «Арфами, арфами…»;
         В) «Ви знаєте, як липа шелестить…»;
         Г) «Гаї шумлять…»;
         Д) «Хор лісових дзвіночків».
8. Укажіть назву твору за авторством Павла Тичини, рядки з якого наведені:
Не буть ніколи раю у цім кривавім краю.
А) «Голод»;
         Б) «Дума про трьох вітрів»;
         В) «Скорбна мати»;
         Г) «Загупало в двері прикладом…»;
         Д) «Хто ж це так із тебе насміяться смів?».
9. Яка поезія містить образ «весни», котра описана такими словами у творі:
«запашної, квітами-перлами закосиченої»
А) «Десь надходила весна…»;
         Б) «Гаї шумлять…»;
         В) «Десь на дні мого серця…»;
         Г) «Арфами, арфами…»;
        Д) «Ви знаєте, як липа шелестить…».
10. Укажіть назву твору Павла Тичини періоду Великої Вітчизняної війни, у якому використаний мотив величності та первозначимості життя кожної живою людини та водночасся оспівується гімн безсмертю народу:
А) «Скорбна мати»;
          Б) «Сковорода»;
          В) «Золотий гомін»;
          Г) «Пам’яті тридцяти»;
          Д) «Похорон друга».
11. Розмістіть збірки за авторством письменика Павла Тичини у порядку їх виходу у світ:  
А) «Плуг»;
         Б) «Сонячні кларнети»:
         В) «Замість сонетів і октав;
         Г) «Вітер з України»;
         Д) «Чуття єдиної родини».
12. Установіть відповідність між назвою твору Павла Тичини та жанром:
1) «Листи до поета»
         2) «Скорбна мати»;
         3) «Три сини»;
         4) «Сковорода»;
         5) «Золотий гомін».

А) поема;
         Б) триптих;
         В) балада;
         Г) поема-симфонія.
         Д) сонет;
         Е) тетраптих.
Станом на 17.04.2020
Українська мова
1 урок
Тема. Ступені порівняння прислівників.
с. 258 - опрацювати; 
впр. 431 - спишіть речення, вставляючи пропущені букви, визначте форми прислівників вищого і найвищого ступенів порівняння; 
впр 432 - відредагуйте текст і запишіть.
"Хвилинка ЗНО" - посібник О. Авраменка (І частина):
- с. 192 №1 - виконайте тестове завдання.
2 урок
Тема. Правопис прислівників.
с. 258 - 260 - опрацювати, впр. 435 - запишіть подані словосполучення в три колонки: - із прислівником, що пишуться разом; - із прислівником, що пишуться через дефіс; - із прислівником, що пишуться окремо.
"Хвилинка ЗНО" - посібник О. Авраменка (І частина):
- с. 196 - 197 - виконайте тести (з 7 по 18), де можливо прорішати варіанти.
Українська література
1 урок
Тема. Збірка "Сонячні кларнети" - подія європейського масштабу.
с.268 - 274 - опрацювати.
Дати відповідь на питання з рубрики "Діалог із текстом" на с.274 (питання1-6).
Станом на 22.04.2020
Українська мова

1 урок
Тема. Тренувальні вправи.
"Хвилинка ЗНО" - посібник О. Авраменка (І частина):

- с. 198 - виконайте тести (з 19 по 24), прорішати всі варіанти.
Українська література

1-2 урок
Тема. Єдність природи, почуттів людини й музики у поезіях "Арфами, арфами...", "Ви знаєте, як липа шелестить...", "Пастелі".
с. 274 -280 - опрацювати.
"Діалог із текстом" на с. 283, дати письмові відповіді напитання: 4, 7, 11.
4 - Чим саме вас зворушив вірш П. ТИчини "Арфами, арфами..."
7 - Проаналізуйте художні засоби вірша "Ви знаєте, як дипа шелестить..." П. Тичини. Які тропи ви вважаєте найвдалішими? Чому саме?
11 - Пригадайте, що таке верлібр. Доведіть, що всі вірші із циклу "Пастелі" П. Тичини - верлібри.
Вивчити вірш на вибір («О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...», «Пам'яті тридцяти» ).


Станом на 24.04.2020
Українська мова

1 урок
Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Електронний лист. Смс - повідомлення.
с. 262 - 264 - опрацювати;
вправа 438 (І,ІІ) - обсяг роботи (1-1,5 стор.):
І - Напишіть продовження за поданим початком, використавши останнє речення як тезу: Смс-комунікація впливає на розвиток мови, маючи як позитивні так і негативні наслідки
ІІ - Висловте власну думку щодо стильової належності смс-повідомлень, доповнюючи відомостями про новіші засоби обміну інформацією за допомогою безкоштовних мобільних додатків.
2 урок
Тематична контрольна робота №11 з теми "Дієслово та його форми. Прислівник".
Тестові завдання
Початковий і середній рівні (6 б)
1.Назвіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:
А цвітуть, розвіяла, читала, гойдає;
Б доглянути, подивився, шукав, пробував;
В розбив, зашумів, розвиднеться, заколише.
2. Інфінітив наявний у рядку:
А краса, красувався, красуватися, красивий;
Б холодно, холоднішало, захолонув, охолодження;
В становище, установилося, установлення. Стан.
3. Дієслово виконує роль означення в рядку:
А Про це вони розповіли дорогим дідусеві і бабусі;
Б До школи зайшли схвильовані батько і син;
В У нього виникла ідея розходитись по домівках.
4. Всі дієслова належать до ІІ дієвідміни:
А ревіти, хотіти, полоти, горіти;
Б мчати, мріяти, їздити, кипіти;
В котити, верещати, летіти, садити.
5.Усі дієслова неперехідні в рядку:
А причепитися, ліпити, просуватися;
Б рости, дзюрчати, головувати;
В шити, копати, почервоніти.
6. Усі дієприкметники пасивні в рядку:
А зів’ялий, розквітлий, просіяний, невтихаючий;
Б тремтячий, вируючий, ходячий, лежачий;
В збентежений, зроблений, позолочений, висвітлений.
7. Усі слова є дієприслівниками в рядку:
А перехопивши, наблизившись, наближаючись, зблизилися;
Б схотівши, переборюючи, здолавши, вмиваючи;
В зваживши, розсипаний, загоєний, пишучи.
8. Усі прислівники написано правильно в рядку:
А більш-менш, мало-помалу, так-то, безвісти;
Б рік у рік, з дня на день, щоліта, вцілому;
В довподоби, по черзі, до пуття, звіку.
9. Назвіть рядок, у якому дієприкметник з не пишеться разом:
А не/дописаний твір;
Б не/розглянуте сьогодні питання;

В таємниця не/розгадана.
10. Назвіть рядок, у якому всі прислівники пишуться через дефіс:
 А на/вічно, не/багато, часто/густо, як/небудь;
 Б коли/не/коли, без/кінця/краю, так/як, що/дня;
 В по/моєму, де/таки, зроду/віку, будь/коли.
11.Укажіть рядок, у якому всі слова - прислівники
А. голосно,тліворуч, день у день, безумовно
Б. вічно, темно, жовто, працюючи
В. по-іншому, коротко, викрикуючи, сумно
Г. напам'ять, сьогодні, дочиста, думаючи.
12. Укажіть рядок, у якому всі прислівники пишуться окремо
А. будь/коли, на/щастя,з/дня/на/день, по/третє
Б. на/жаль, на/зло, рук/у/рік, кінець/кінцем
В. по/справжньому, на/радість, де/не/де, в/літку
Г. до/смаку, в/трьох,по/перше, хо/не/хоч.
Достатній рівень (3 б)
10. 
1. Вiд поданих дiєслiв утворiть дiєслова 3-ї особи множини. 
Гудiти, свистати, клеїти, сопти, бурмотати, молоти.
2. Зробити синтаксичний розбір речення: 
У сутінках блідого вересневого світання все виразніше окреслювались контури будівель.
3. Знайти в реченні прислівник, зробити його морфологічний розбір (можна скористатись підручником с. 281 - QR-код "Мовні розбори")
Високий рiвень (3 б)
12. Складiть невеликий опис весняного ранку, використавши поданi безособовi дiєслова у ролi головних членiв односкладних речень: Спалахнуло. Сипонуло. Свiтає. Розвидняється. Повiяло. Веснiє.
Українська література
1 урок
Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом (за творчістю П. Тичини).
Пояснення! Етюд - невелика самостійна зарисовка.
Ознаки:
1. Коротка форма;
2. Опис безпосереднього враження.
3. Образність мови (художні засоби і прийоми).
Обсяг - 1 - 1,5  стор.


Станом на 27.04.2020
Українська мова

1 урок
Тема. Службові частини мови, їх загальна характеристика. Прийменник, його особливості. Групи за походженням та морфологічним складом.
с.264 - 266 - опрацювати теоретичний матеріал;
впр. 444 - подані сполучення із прийменниками запишіть у три колонки: ті, зо пишуться разом; ті, що пишуться через дефіс; ті, що пишуться окремо;
впр. 446 - складіть і запишіть речення зі складеними прийменниками у зв'язку з, відповідно до, згідно з. Для якого стилю молення характерне вживання складених прийменників?
Українська література

1 урок
Тема. Глибина почуттів ліричного героя у поезії "О панно Інно..." та художні засоби вираження.
с. 277 - опрацювати, виразно читатити вірш "О панно Інно...", скласти літературний паспорт поезії "О панно Інно...".


Станом на 29.04.2020

УВАГА!!!

Пропоную взяти участь у марафоні (зараховую як домашнє завдання з мови та літератури).

ПОЛОЖЕННЯ

про інформаційний марафон на сайті міської ради

"Друга світова війна в історії моєї родини"



I. Загальні положення

1.1. Положення визначає порядок організації і проведення місцевого інформаційного  марафону "Друга світова війна в історії моєї родини"(далі – Марафон).

 1.2. Марафон проводиться на честь 75-річчя Великої Перемоги українського народу у Другій світовій війни над нацизмом.

1.3. Організаторами Марафону є Селидівська міська рада,  Селидівська міська організація ветеранів війни, труда та Збройних Сил.

 II. Цілі та завдання, основні принципи
2.1. Ціль Марафону: формування патріотичної свідомості, миротворчої ідеології, активної громадянської позиції у підростаючого покоління на основі                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         традицій та історії України, шанування ветеранів Великої Перемоги.
2.2. Завдання марафону: виховання  патріотизму і громадянськості на основі знання історії своєї сім̓ ї, малої Батьківщини; залучення різновікових верств населення до сімейної творчості.
2.3. Основні принципи організації  Марафону:
· добровільність участі;
· відкритість;
· рівність можливостей усіх учасників.
III. Порядок і умови  проведення Марафону
 3.1. Учасники: в Марафоні  беруть участі  мешканці міста різних вікових і соціальних  категорії. Участь в Марафоні може бути як індивідуальної, так  і колективною.
 3.2. Строки проведення: квітень-травень 2020 року.
ІV. Вимоги до роботи
4.1. Матеріал може бути підготовлений за спогадами знайомих, родичів(у т.ч. за матеріалами книжок, періодичних видань), представлений у  вигляді невеличкого оповідання, есе з фотографією героя твору. Обов'язкове - посилання на джерело(при використанні книжкових та періодичних матеріалів).
4.2. Робота приймається в електронному вигляді українською мовою у форматі: .doc, .docx , розмір шрифту – 12.
4.3.Робота повинна містити наступні частини: заголовок (вирівнювання по центру, виділяється жирним шрифтом); дані про автора конкурсної роботи (прізвище, їм̓ я, по-батькові; за бажанням -  посада, місце роботи).
4.4.До Марафону  не допускаються роботи,  які пропагують насильство, релігійну та етнічну ворожнечу, містять політичну рекламу.

Робота надсилається на мою електронну адресу


Чекаю на ваші роботи. 

Станом на 04.05.2020
Українська мова
1 урок
Тема. Правопис прийменників. Урок мовленнєвого розвитку. Особливості вживання деяких прийменників. Синонімія прийменників.

с.266  - опрацювати теоретичний матеріал;
впр. 445. Спишіть текст, уставляючи пропущені букви та добираючи здужок потрібні варіанти приймеників.

Українська література
1 урок
Тема. Симфонія "Сковорода". Історія написання твору. Сковородинська барокова традиція в українській літературі. Жанрове новаторство.
с. 284 - 286 - опрацювати теоретичний матеріал, прочитати поему-симфонію "Сковорода";
"Діалог із текстом", дати розгорнуті відповіді на питання - с. 285 (1- 4):
1. Як ви вважаєте, чому над поемою-симфонією "Сковорода" П. Тичина працював майже все своє зріле життя, але так і не завершив її?
2. Чому Тичина прирівнював себе до Сковороди?
3. Розкрийте образ Марії.
4. Прокоментуйте думку В. Стуса про поему-симфонію "Сковорода".

Станом на 06.05.2020
Українська мова
1 урок
Тема. Сполучник як частина мови. Сполучники сурядності та підрядності. Морфологічні типи сполучників. 
с.264, 267 - 268  - опрацювати теоретичний матеріал;
впр. 448 (І і ІІ):
І - Складіть по 2 речення зі словами зате і зате, проте і про те, щоб і що б, якби і як би. До яких частин мови належать ці слова?
ІІ - Спишіть речення, розкриваючи дужки.
Українська література
1-2 урок
Тематична контрольна робота №9 за темою "Творчість П. Тичини"
Тестові завдання
      (8 Б)
1. Слова Євгена Маланюка «Від кларнета твого — пофарбована дудка зосталась. В окривавлений Жовтень — ясна обернулась весна» присвячені
А Павлу Тичині 
Б Володимиру Сосюрі 
В Максиму Рильському 
Г Олександру Олесю
2. На ранній творчості П. Тичини позначився такий художній на­прям, як
А романтизм  
Б реалізм  
В експресіонізм  
Г символізм
3. Поезія Павла Тичини «Арфами, арфами...» ідейно співзвучна твору
А Марусі Чурай «Віють вітри, віють буйні»
Б Івана Франка «Чого являєшся мені у сні?»
В Лесі Українки «Contra spem spero»
Г Миколи Вороного «Блакитна панна»
4. Головний мотив твору Павла Тичини «О, панно Інно...»
А краса людських почуттів             
Б туга за безнадійно втраченим коханням
В докір за нерозділене кохання      
Г гімн жінці
             5.  Перша збірка творів П. Тичини має назву
А «Золотий гомін»              Б «Замість сонетів і октав»
В «Сонячні кларнети»        Г «Вітер з України»
        6. Прочитайте текст: «Феномен Тичини — феномен доби. Його доля свідчитиме про наш час не менше за останні розповіді істори­ків: поет жив у час, що заправив генія на роль блазня. І поет погодився на цю роль...»
Ці слова належать
А Максиму Рильському       Б Василю Стусу
В Євгену Маланюку             Г Олександру Довженку
             7. Твір Павла Тичини «О панно Інно...» належить до лірики
А філософської     Б інтимної  В пейзажної    Г громадянської
             8. Трагічні події під Крутами П. Тичина відтворив у поезії
А «Пам’яті тридцяти»                           Б «Одчиняйте двері»
В «Ви знаєте як липа шелестить?»         Г «Арфами, арфами...»
             9. Написати міні-твір на тему (1 – 1,5 стор):                                      (4 Б)
Мої враження від збірки П. Тичини «Сонячні кларнети».



Станом на 08.05.2020
Українська мова
1 урок
Тема. Правопис сполучників. Особливості вживання деяких сполучників.
с.267  - опрацювати теоретичний матеріал;
впр. 450 - Запишіть подані сполучення слів у дві колонки залежно від того, як пишеться взята в дужки частина: разом; окремо.

2 урок
Тема. Частки, їх функції. Групи часток за значенням.

с.269  - опрацювати теоретичний матеріал;

впр. 452 - Спишіть речення. Знайдіть частки, визначте їхні групи за значенням. Зробіть висновок, у яких стилях мовлення найчастіше вживаються модальні частки.
Українська література
1 урок
Тема. Богдан Лепкий. Огляд життя і творчості митця.

с.287 - 289 - опрацювати теоретичний матеріал;
Письмово "Діалог із текстом (с 289) - 1 - 3 питання:
1. Що ви довідалися про родину Б Лепкого?
2. Чому Богданові таланти живописця й письменника розвивалися паралельно?
3. Як письменники "Молодої Польщі" вплинули на Б. Лепкого?
Станом на 13.05.2020
Українська мова
1 урок
Тема. Правопис часток
с.270  - опрацювати теоретичний матеріал;
впр. 253 - Запишіть подані сполучення слів із частками у три колонки: ті що пишуться разом; ті, що пишуться окремо; ті, що пишуться через дефіс.

Українська література
1-2 урок
Тема. Трилогія про Івана Мазепу: "Мотря", "Не вбивай. Батурин", "З-під Полтави до Бендер. Крутіж".
Історичні факти і художній вимисел у трилогії.

с. 289 - 291 - опрацювати;
"Діалог із текстом" (с. 293) - дати відповіді на питання 1- 4.


Станом на 15.05.2020
Українська мова
1 урок
Тема. Вигук як особлива частина мови. Правопис вигуків.
с.271 - 272  - опрацювати теоретичний матеріал;
впр. 457 (І і ІІ):
І - Знайдіть вигуки, визначте їхні групи за значенням.
ІІ - Складіть текст рекламного характеру, використавши якомога більше вигуків. Зробіть висновок про роль вигуків у мовленні.
                                                      2 урок
Тема. Не і ні з різними частинами мови.
П 50 - опрацювати теоретичний матеріал;
впр. 461 - Прочитайте подані фразеологізми, добираючи з довідки потрібні синоніми. Запишіть їх парами розкриваючи дужки;
впр. 462 - Складіть і запишіть речення з поданими словосполученнями.
Українська література
1 урок
Тема. Образ Мотрі Кочубей як вияв дилеми між коханням і владою.
с. 292 - 293 - опрацювати;
"Діалог із текстом" (с. 293) - Дати відповіді на питання 6 - 11.
Станом на 18.05.2020
Українська мова
Виконати роботу на окремих аркушах.
Надсилати роботи 18.05.2020з 12.00 до 13.00   
Річна контрольна робота з української мови (10 клас)
Тест
1.     Правильно поєднано іменник з числівником у рядку
А два кошеня
Б три мільйона
В вісім кілограм
Г чотири лимони
2. Літеру И треба писати в усіх прикметникових закінченнях чоловічого роду в рядку
А усесвітн..й, галицьк..й, творч..й
Б тоненьк..й, мавпяч..й, освітн..й
В летюч..й, ширш..й, продажн..й
Г чоловіч..й, товщ..й, порожн..й   
   3. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку (декілька правильних відповідей)
А Григорійовий, Григорівна 
Б Сергійович, Сергіївна 
В Юрійович, Юріївна   
Г Лукович, Луківна 
Д Ілльович, Іллівна 
 4. НЕПРАВИЛЬНО узгоджено прикметник з іменником у рядку (декілька правильних відповідей) 
А кумедне колібрі 
Б прозорий тюль 
В п'ята авеню 
Г тривожний путь 
Д далеке Баку 
   5. Правильно утворено форму кличного відмінка іменників у всіх рядках, ОКРІМ
А Насте, Наталю, Стефаніє
Б Олександре, Дмитре, Юріє
В учителю, лікарю, викладачу
Г бабусю, хлопче, сестро
   6. Прикметники із суфіксом -ськ- утворяться від усіх іменників у рядку
А адвокат, Калуш, гагауз
Б казах, черкес, Прага   
В Карпати, матрос, чех   
Г студент, інгуш, Париж
Д узбек, Бахмач, латиш  
7.   Помилку в утворенні відмінкової форми числівника допущено в рядку  (декілька варіантів відповідей)
А семидесяти п'яти 
Б шістдесяти трьох 
В двохсот сімох 
Г трьомастами вісьма   
Д дев'яносто чотирьома 
8.Числівником є слово 
А сотня 
Б подвійний 
В кількадесят   
Г п'ятірка 
Д удвічі 
9.Через дефіс пишуться такі займенники (декілька правильних відповідей):
А хто/сь, де/який, аби/чий, котрий/сь
Б  казна/хто, будь/кого, що/небудь, хтозна/стільки
В аби/що, де/кого, котрого/сь, що/сь
Г хто/небудь, будь/який, хтозна/кому, казна/що
Д аби/в/кого, де/в/кого, хтозна/до/кого, аби/з/ким
10. У якому рядку до складу всіх словосполучень входять відносні прикметники? 
А суворий клімат, сільський пейзаж, гаряча вода, маковий цвіт, зелена діброва 
         Б глухий кут, чорні очі, запашна кава, паперовий змій, стара груша 
В золотий перстень, спортивні досягнення, олімпійський Гчемпіон, український прапор, морфологічний аналіз
Дчервоний пояс, сімейна передача, дитячий одяг, цегляний будинок, чисте повітря 
11. У якому реченні займенник його є присвійним?
А Його думки були про рідний край.
Б Ми його давно не бачили в місті.
В Його поважали всі: і діти, і дорослі.
Г Його звеселила згадка про Полісся.
12. Виберіть рядок, у якому до складу всіх словосполучень входять прикметники з якісним значенням. 
А густий ліс, легка ноша, міцне слово, золоте серце, лисяча нора
Б лисяча вдача, струнка дівчина, зелена сукня, оксамитовий голос, важка металургія
В бузкова сорочка, сліпий чоловік, широке поле, лебедина хода, сталеві м'язи
Г глибока річка, кришталеве повітря, високі будинки, лимонний колір, зелений борщ, вовча зграя
13. Позначте рядок, у якому правильно утворено присвійний прикметник чоловічого роду від іменника соловейко:
А соловейків (голос)
Б соловейковий ( голос)
В солов’їний (голос)
Г солов΄євий (голос)
14. Позначте рядок, у якому запис “До 3735 додати 9” написано словами правильно
А до трьох тисячів семиста тридцяти п’ятьох додати дев’ять
Б до трьох тисяч семиста тридцяти п’яти додати дев’ять
В до три тисячі сімсот тридцяти п’яти додати дев’ять
         Г до трьох тисяч семисот тридцяти п’яти додати дев’ять
15.Правильною є форма займенника в рядку
А підійшли до його
Б нагородили всих учнів
В подивився на них
Г необхідно з їми поговорити
16.Правильною є відмінкова форма числівника
А на чотиристах  
Б на восьмистах
В п’ятидесяти дев’яти
Гна сороках
17. Знайдіть речення, у якому виділений займенник є частиною складеного іменного присудка
А Шукайте цензора в собі
Б Я був не я. Лиш мрія, сон
В І кожний з нас те знав, що слави нам не буде
Г Життя людське багатогранне, і кожна його пора по-своєму прекрасна.
18.Разом треба писати всі прислівники у рядку
А по/польськи, до/щенту, на/весні, до/речі 

Б на/вхрест, в/основному, в/цілому, з/висока 

В на/четверо, по/своєму, з/верху, на/пам’ять 
Г по/тиху, уві/сні, на/жаль, на/гору 
Д на/вшпиньки, з/середини, за/панібрата, не/сказано

19. Через дефіс пишуться всі прислівники в рядку
А зтозна/скільки, ані/звідки, коли/небудь 

Б по/батьківськи, по/маленьку, по/твоєму 

В десь/інде, все/одно, видимо/невидимо 
Г по/нашому, по/трохи, по/мисливськи 

Д рано/вранці, сила/силенна, зроду/віку
20. Укажіть рядок, у якому всі прислівники пишуться через дефіс
А коли/не/коли, на/в/з/догін, по/маленьку, у/наслідок 

Б ледве/ледве, врешті/решт, десь/не/десь, часто/густо 

В по/своєму, по/одинці, десь/інколи, ні/на/гріш 
Г з/на/двору, на/в/проти, сам/на/сам, спід/споду 
Д сам/самотою, без/відома, на/зло, на/віки

21. Укажіть рядок, у якому всі прислівники пишуться разом
А ліво/руч, ні/коли, якось/то, в/ранці 

Б не/далеко, босо/ніж, хіба/що, аби/де 

В ні/трохи, де/далі, хтозна/якого, все/таки 
Г в/перше, у/тричі, де/коли, не/впинно 
Д рік/роком, рано/по/раненьку, без/вісти, на/тще/серце


 22. Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)
Зібралося (1)кілька (2)десятків сівачів і стільки ж борін; по батьківському наказу (3)порозсівали (4)невіяне зерно (5)по неораних стернях.
А числівник 

Б дієприкметник (як форма дієслова) 

В прийменник 
Г дієслово 
Д прикметник 
E іменник

23. Через дефіс треба писати всі частки рядка 
А дарма/що, іди/но, будь/коли 

Б так/таки, тільки/но, будь/як 

В все/таки, так/от, аби/що 
Г хтозна/де, хіба/що, будь/коли



Станом на 20.05.2020

Українська література
Виконати роботу на окремих аркушах.
Надсилати роботи 20.05.2020 з 12.00 до 13.00 
  
Річна контрольна робота з української літератури (10 клас)

1. Хто з українських письменників є і відомим політичним діячем (1917 р. був одним з організаторів і керівників Центральної Ради, а згодом – головою Генерального Секретаріату)?
а) М. Вороний;
б) В. Самійленко;
в) В.Винниченко;
г)О. Олесь;
2.Твір «Момент» В. Винниченка написаний у стилі
а)символізму;
б) імпресіонізму;
в) експресіонізму;
г)неоромантизму.
3. Укажіть, коли відбуваються події в творі В.Винниченка «Момент»?
а) навесні;
б)влітку;
в)восени;
г)взимку.
4. У новелі «Момент» порушено проблему:
а) батьків і дітей;
б)соціальної нерівності;
в) мить як життя;
г)історичної правди.
5. Творові В. Винниченка «Момент» НЕ властива така композиційна особливість, як:
а)                 динамічний сюжет;
б)                наявність діалогів;
в)                розповідь від третьої особи;
г)                 напруженість у розгортанні подій;
д)                введенняу текст пейзажних замальовок.
6. Гімн весні як символу любові, життя й натхнення — цепровідний мотив твору:
а)                 «О панно Інно...» П. Тичини;
б)                «Пастелі» П. Тичини;
в)                «Ви знаєте, як липа шелестить...» П. Тичини;
г)                 «Момент» В. Винниченка;
д)                «Арфами, арфами...» П. Тичини.
7. Під час перебування у Харкові П. Тичина належав до літературного об'єднання:
а)                 «Гарт»;
б)                «Плуг»;
в)                «ВУСПП»;
г)                 «Ланка»;
д)                «Молодняк».
8. «Арслан - киз» за жанром…
а)                 новела
б)                оповідання
в)                історична повість
г)                 історичне оповідання
9. Кочубей (Б. Лепкий «Мотря») — це
а)                 гетьман України
б)                генеральний писар
в)                генеральний суддя
г)                 полтавс ький полковник
10. Установіть послідовність частин трилогії Б. Лепкого про Мазепу
а)                 Полтава
б)                З-під Полтави до Бендер. Крутіж
в)                Мотря
г)                 Не вбивай. Батурин
11. Визначте головну думку драми-феєрії «Лісова пісня»
а) одвічна проблема реалізації творчої особистості;
б) проблема соціальної нерівності;
в) проблема збереження природного середовища;
г) перемога вільного високодуховного життя над обивательщиною, буденщиною.
12. Вкажіть назву збірки поезій Олександра Олеся, що вийшла у 1907 році
а) «Драматичні етюди»
б) «Чужиною»;
в) «З журбою радість обнялась»;
г) «Поезії».
13. Слова: «Не зневажай душі своєї цвіту,
Бо з нього виросло кохання наше!
Той цвіт від папороті чарівніший -
Він скарби творить, а не відкриває...» адресовані
а) Мавці;
б) Килині;
в) Перелесникові;
г) Лукашеві.
14. Домінуючим художнім засобом у творі М.Вороного "Блакитна панна" є:
а) епітет
б) символ;
в) тавтологія
г) метафора.
15. З якого твору Лесі Українки рядки:
Так, я буду крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні,
Без надії таки сподіватись,
Буду жити! Геть, думи сумні!
а) «Лісова пісня»
б) "Contra spem spero"
в)
«Стояла я і слухала весну»
г) «Мріє, не зрадь»
16. В. Стефаник є представником літературного напряму:
А експресіонізм;
Б імпресіонізм;
В романтизм;
Г класицизм.        
17. Героями повісті «Камінний хрест» є:
А Моя утома, Зозуля;
Б Марічка й Іванко;
ВПалагна та Юра      
ГІван і Катерина.
18. Тема масової еміграції галицького селянства за океан розкриті у творі
А «Intermezzo»;
Б «Valse melancolique»
В «Новина»;
Г «Камінний хрест».
19. Яку головну проблему порушив автор у новелі «Новина»?
А голоду
Б бідності селянина
В дітовбивства
Г безнадії головного персонажа
20. Розв’язкою починається твір
А «Valsemelancolique»;
Б «Тінізабутих предків»;
В «Новина»;
Г «Каміннийхрест».
21. Головним героєм твору «Камінний хрест» В.Стефаника є
А. Терентій Пузир
Б. Нечипор Вареник
В. Іван Дідух
Г. Іван Палійчук
22. Вкажіть, якою мовою написані перші твори О.Кобилянської:
  А. Російською;  
Б. Українською;  
В. Румунською; 
Г. Німецькою.
23. До якого літературного жанру належить твір О. Кобилянської «Valse melancolique»:
А. Роман  
Б. Повість    
В.   Новела   
Г.  Оповідання
24. 1.За основу твору «Каміннийхрест» В. Стефаник узяв…
А) вигадану історію;                                                        
Б) розповіді емігрантів;
В) факт із життя Штефана Дідуха із с.Русова;               
 Г) історію Василя Гнидки.

Станом на 25.05 - 29.05
Українська мова
За О. Авраменком с. 199 - 210 - опрацювати теоретичний матеріал + тести з розділу "Службові частини та вигук".
З розділу "Загальна морфологія" тести с. 211 - 213.
Українська література
За О. Авраменком с. 415 - 418 - тести.

Немає коментарів:

Дописати коментар